Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...
Οι φανατικοί φίλοι της BMW θα πρέπει αυτές τις μέρες να δείξουν ιδιαίτερα δυνατοί. Γιατί, εν πρώτοις, από την γκάμα των μοντέλων της βαυαρικής εταιρείας θα αφαιρεθούν οι εκδόσεις, που εφοδιάζονται με V8 κινητήρα. Φυσικά, όχι για πάντα, αλλά τουλάχιστον έως τον Ιούλιο, αφού έως τότε οφείλει κάθε βενζινοκινητήρας να εφοδιάζεται με ένα φίλτρο μικροσωματιδίων, με τη σχετική μετασκευή να διαρκεί αρκετά. Πάντως, στην αρχική σελίδα της BMW στο internet υπάρχουν ακόμη μοντέλα, όπως η M4 (φωτ.) ή η Σειρά 6 Cabrio, ακόμα και η Σειρά 6 Gran Coupe! Στη γερμανική ιστοσελίδα της φίρμας, πάντως, η προσπάθεια διαμόρφωσης του αυτοκινήτου (configuration) οδηγεί σε αδιέξοδο.
Βέβαια, είναι γνωστό ότι κάποια από αυτά τα μοντέλα, όπως για παράδειγμα η Σειρά 6 Gran Coupe, θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία πιο νωρίς απ’ όσο είχε αρχικά προγραμματιστεί, καθώς το προαναφερθέν μοντέλο θα... αναγεννηθεί σύντομα ως Σειρά 8. Από την άλλη, η Σειρά 6 GT, που λανσαρίστηκε τον προηγούμενο Νοέμβριο ως διάδοχος της Σειράς 5 GT, θα παραμείνει στην γκάμα της BMW. Σε ό,τι αφορά τα υπό απόσυρση μοντέλα, εκπρόσωπος της BMW δήλωσε ότι μοντέλα, όπως η M3 ή η 640i Coupe, φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, επομένως δεν προβλέπεται κάποια μετατροπή τους στις... επίμαχες εκδόσεις με φίλτρο μικροσωματιδίων. Ωστόσο, για τους λόγους, που ήδη αναφέρθηκαν, το τέλος τους θα έρθει πιο σύντομα και από τον Ιούνιο του 2018 δε θα παράγονται πια για τις αγορές της Ε.Ε.!
Πάρα πολλά τα έξοδα – 2 εκατομμύρια οι εκδοχές του Golf!
Το ερώτημα «ποια μοντέλα και ποιες εκδόσεις τους θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία;» δεν απασχολεί μόνο τους πελάτες της BMW. Στο κάτω κάτω, απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση δε δίνεται εύκολα, αφού ό,τι δεν μπορεί κανείς να παραγγείλει σήμερα, μπορεί κάλλιστα αύριο να είναι και πάλι διαθέσιμο. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, στις BMW X5, X6 και Σειρά 7, με τους φίλους των βενζινοκίνητων εκδόσεων να... περιπλανώνται στο κενό. Με δεδομένο ότι πλησιάζει ο καιρός για το facelift της Σειράς 7, είναι θέμα χρόνου, να επανέλθουν οι βενζινοκινητήρες στην γκάμα αυτού του μοντέλου. Επιπλέον, λίγο πιο κάτω, η 430i xDrive αποχαιρετά τις αγορές, ενώ, και στη Σειρά 5, η M550i δε θα είναι πια διαθέσιμη.
Στον... οίκο της Volkswagen τα πράγματα έχουν πάρει ανάλογη τροπή με την πρώτη ματιά. Όχι, πως υπάρχει κάποιο «θέμα» με τους κινητήρες V8, αφού αυτοί -βέβαια-δεν υφίστανται. Ωστόσο, οι... φίλοι μας από το Wolfsburg θα σταματήσουν να παράγουν τις εκδοχές, που έχουν τη μικρότερη ζήτηση. Κι όταν αναφερόμαστε σε εκδοχές, ο λόγος γίνεται για τους αναρίθμητους συνδυασμούς κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Έτσι, λοιπόν, οποιαδήποτε εκδοχή βρεθεί εμπορικά κάτω από το 2% του όγκου των παραγγελιών, δε θα πάρει την homologation του WLTP και θα σταματήσει να παράγεται. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εκδόσεις, που από το εργοστάσιο παράγονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG και γι’ αυτές φτιάχνονται extra και κάποιες με χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτές τις extra εκδόσεις, λοιπόν, αποχαιρετήστε τις! Την ίδια στιγμή, στο... θρίλερ της παύσης της παραγωγής μπαίνουν και κάποιες εκδόσεις, που διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό, αφού εξαιτίας του αυξάνεται το βάρος, επηρεάζεται η κατανάλωση και, συνεπώς, η απόδοση του αυτοκινήτου στον κύκλο WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Σκεφθείτε ότι μόνο στο Golf υπάρχουν σήμερα περίπου 2.000.000 διαφορετικές εκδοχές, οι οποίες έχουν -προφανώς- και διαφορετικά αποτελέσματα στις μετρήσεις κατανάλωσης, κάτι που φαίνεται και στον configurator!
Το Golf GTI χάνει το πιο αδύνατο ήμισυ του
Σε συνάρτηση με τα ακριβώς παραπάνω σημειώστε τα εξής για το up!: Στη βασική έκδοση 1.0 MPI 60 PS διατίθενται τρεις εκδοχές: μία με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και stop/start, μία με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς stop/start και μία με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων ASG. Με βάση τη ζήτηση από πλευράς καταναλωτικού κοινού, θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον μόνο η εκδοχή με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και το stop/start. Σε ό,τι αφορά το Golf, o 1.4 TSI των 125 PS θα αντικατασταθεί από τον κατά σχεδόν 5 PS ισχυρότερο και κατά 10 γραμμάρια CO2 λιγότερο ρυπογόνο κινητήρα, τον 1.5 TSI, που εφοδιάζεται με σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων.
Από την πλευρά σας, εσείς οι οπαδοί των GTI, έχετε το νου σας: Η VW θα διαθέτει το Golf GTI μελλοντικά αποκλειστικά με τον κινητήρα των 245 PS, δηλαδή στην εκδοχή Performance. Για ποιο λόγο; Απλούστατα, γιατί αυτή η εκδοχή είναι προτιμότερη από τους πελάτες. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για το Tiguan. Το 2.0 TDI με τα 150 PS και την τετρακίνηση 4Motion διατίθεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και με DSG. Ωστόσο, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης θα μείνει στον τιμοκατάλογο μόνο η εκδοχή με το DSG. Μόνο οι μη τετρακίνητες εκδοχές με αυτόν τον κινητήρα θα παραμείνουν διαθέσιμες είτε με το ένα είτε με το άλλο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε ό,τι αφορά το Passat, καταργείται η έκδοση 1.6 TDI 120 PS χωρίς SCR (selective catalytic reduction).
Η μεγάλη υπόσχεση της Volkswagen
Σημαντικές για όλους τους πελάτες της VW είναι σε κάθε περίπτωση αφ’ ενός η κουβέντα γύρω από την κατάργηση κάποιων μοντέλων και, αφ’ ετέρου η παρακάτω υπόσχεση της εταιρείας: «Κατά βάση ισχύει ότι οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες θα πραγματοποιηθούν και τα αυτοκίνητα θα παραδοθούν.» Τώρα, από πότε και τι ακριβώς θα βγει εκτός πλάνων θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των εισερχόμενων παραγγελιών. Εφόσον η εκάστοτε εκδοχή εξαντληθεί, δε θα λαμβάνονται περαιτέρω παραγγελίες και δε θα έχει κανείς τη δυνατότητα να... ελιχθεί μέσω του configurator.
http://www.caranddriver.gr/sotiris_papadimas/arthro/poia_montela_ton_bmw_kai_vw_katargountai-7724126/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου